Psykologstudent Sverige

Psykologstudent Sverige – eller PS kort och gott – är en oberoende förening som organiseras av och för Sveriges psykologstudenter och PTP-psykologer. Det är vi som tillhandahåller ingredienserna, eller receptet och pengarna i alla fall, till den fantastiska kaka som PS17-gänget kokat ihop.

Lite kuriosa: PS-kongressen skapades i Linköping för ungefär tio år sedan. Till en början fanns knappt ens en stafettpinne att erbjuda. De första åren efter PS-kongressen i Linköping uppfanns hjulet på nytt varje år vid ett nytt lärosäte. Ur detta slöseri av idéer och erfarenhet skapades föreningen Psykologistudent Sverige.

Målet för Psykologstudent Sverige i dag är att föra samman studenter från olika lärosäten och erbjuda dem kontaktytor mellan studenter, föreningar och yrkesverksamma psykologer. Vi arrangerar fortfarande årligen Sveriges i särklass största händelse för psykologstudenter: PS-kongressen. I dag är vi dessutom fönstret mot Europeiska psykologstudentföreningar genom vårt samarbete med EFPSA (google it). Allt är möjligt i PS!

Vill du engagera dig i PS? Under PS17 kommer PS-årsmöte att äga rum och där väljs nästa verksamhetsårs styrelse. Kandidera redan idag genom att kontakta valberedningen (valberedning@psykologstudentsverige.org). Om du känner någon som du tror passar till någon av posterna kan du nominera denne, då vänder du dig också till valberedningen. För mer information om PS - gå in på vår hemsida www.psykologstudentsverige.org eller gilla oss på FB.