Linköping

För vissa känt som hemstaden för Lars Winnerbäck och med kultursevärdheter som gamla Linköping och trädgårdsföreningen, men för andra genom LHC på isen, LFC:s lag på gräsplanen eller Lars Frölander i simbassängen. Kanske är Linköping för dig en helt okänd plats, vem vet? Vi uppmanar dig då att fortsätta läsa och därmed få ett litet smakprov på denna fantastiska stad.

Centrum bjuder på det mesta, med genuina smultronställen som Ammos café & crêperie, Café Berget, Bosses Glassbar och Babettes för den fikasugne. När kaffet väl är uppdrucket och glassen eller fikabrödet uppätet finns domkyrkan, Trädgårdsföreningen eller Stångån på promenadavstånd om man vill utforska centrum vidare. Vill man ta sig runt är cykel det bästa sättet, även om motvind blåser starkt oavsett vilken riktning cykeln far. På väg mot universitet hittas Gamla Linköping, som egentligen flyttats dit från centrum och där boende måste ha antika möbler om de ska synas i fönstren. Flera hemligheter finns gömda bakom de gamla husknutarna för den som vill veta mer om Linköpings historia. Cykelbanan leder sedan vidare mot universitet, där ett varmt välkomnande ges av märkesbacken - vilken istället för att beskrivas, bör ses på plats.

Linköping bjuder på det mesta och även den mest kräsna hittar något som faller den i smaken. PS17 hälsar er därmed varmt välkomna hit och ser fram emot att träffa er i maj!

Linköping